1. Aracı Hizala
Far ayarı işlemine başlamadan önce bagajdaki ağırlıkların çıkartılması gerekir. Daha sonra lastiklerin basıncının belirlenen düzeyde olması sağlanmalıdır. Bu işlem sırasında bir kişi de direksiyon başında olmalı ve aracın benzin deposu yarıya kadar doldurulmalıdır.
2. Aracı Uygun Konuma Getir
Araç düzgün bir zemin üzerine getirilmelidir. Ardından koyu bir renkli duvara aracın önü 3 ile 4,5 metre olacak şekilde park edilmelidir. Asfalt zemin veya otopark bu işlemler için ideal bir seçimdir.
-
Aracın 4 köşesine birkaç defa ağırlık vererek bastırılmalıdır. Bu sayede amortisörlerin aynı hizaya gelmesi sağlanır.
-
Süspansiyon sisteminin düz olduğundan emin olmak için ise her iki farın yerden yüksekliği ölçülmelidir.
3. Farları Aç
Sis ve uzun farlar çalıştırılmamalıdır. Aracı park edilen duvara iki adet maskeleme bandı T harfi ile yapıştırılmalıdır. Bu aşamadan sonra far hüzmelerinin dikey ve yatay noktaları belirlenmelidir.
4. Farları Hizala
Su terazisi yardımı ile yapılan işaretlemelerden sonra belirlenen noktaların eşit olduğu kontrol edilmelidir. Eşit olmayan noktaların şerit metre kullanılarak alçak olan işaretin yerden ne kadar yüksek olduğu belirlenmelidir. Orta çizgiler yerden en fazla 1,1 metre yükseklikte olmalıdır.
5. Aracı Uzaklaştır
Araç duvardan 7,6 metre uzaklaştırılmalıdır. Farlar söndürülmeli ve farların etrafında bulunan trim halklarının ayar vidaları bulunmalıdır. Farın üst kısmından bulunan dikey ayar, yanında bulunan ise yatay ayarı ifade etmektedir. Bazı araçlarda vida yerine düğme de kullanılmaktadır.
Vida veya düğmeler saat yönünde çevrilerek ışıklar yükselmekte, saat yönünün tersine çevrilince ise alçalmaktadır.
Far ayarları ustalık gerektiren hassas bir konudur. Bu konuda alınacak hizmetler servis üzerinden alınmalıdır.